De grootste discussie rond de aangekondigde harde Brexit is: wat wordt uiteindelijk de afscheidsboete van de Britten? Ze hebben zich de afgelopen jaren immers nog gecommitteerd aan EU-programma's waaraan ze nog moeten bijbetalen, zegt BNR’s macro-econoom Kees de Kort.
Bovendien: ook als er wél een deal komt tussen EU en Groot-Brittannië, dan moet het Britse parlement nog overtuigd worden. En May heeft gezegd: geen deal is beter dan een slechte deal. Daar is Kees het niet helemaal mee eens. 'Je kunt zeggen dat geen deal macro-economisch beter is dan een slechte deal. Maar micro-economisch kun je voor bedrijven beter een sléchte deal hebben dan géén deal.'
Lees verder op BNR.nlNiet alleen de 747-cargovliegtuigen, maar ook toestellen als de 787 Dreamliner dreigen getroffen te worden door de strengere geluidsnormen die Brussel wil hanteren. "Als er geen oplossing wordt gevonden, zijn duizenden banen bedreigd", verklaarde Arnaud Feist, de CEO van Brussels Airport Company, vanavond tijdens de nieuwjaarsreceptie van de luchthavenuitbater. Hij roept de Brusselse regering op de beslissing uit te stellen en tot een stabiel vliegkader te komen.
Lees verder op HLN.beDe Verenigde Staten wachten mogelijk een "onaangename verrassing" als te lang wordt gewacht met het verder verhogen van de rentetarieven.
De Verenigde Staten wachten mogelijk een "onaangename verrassing" als te lang wordt gewacht met het verder verhogen van de rentetarieven.
Dat zei Fed-voorzitter Janet Yellen woensdag in een toespraak. Ze sprak de verwachting uit dat de koepel van centrale banken het monetaire beleid in de VS tot 2019 een paar keer per jaar zal verscherpen.
Lees verder op nu.nlVan een uitdaging gesproken: Michelle McGagh gaf een jaar lang enkel het hoogstnodige uit, met de bedoeling om vooruit te komen in het leven. Het resultaat van die besparingsdrang? De financieel journaliste kon niet alleen 22.439 pond (25.800 euro) opzij zetten om haar hypotheek sneller af te betalen, ze voelt zich nu ook gelukkiger én gezonder in haar vel.
Lees verder op HLN.beMinder dan 10 jaar geleden had China geen enkele hogesnelheidstrein (HST). Vandaag ligt er een netwerk van 20.000 km HST-sporen, meer dan wat in de rest van de wereld gecombineerd ligt. Tegen 2025 komt daar nog eens 15.000 km bij.
Lees verder op Express.beBedankt voor je aanmelding.
Vanaf heden ontvang je dagelijks de meest opmerkelijke headlines van de dag.
Je kunt het venster nu sluiten.
Goudportal.nl
Goudportal.nl is in 2009 opgericht door Richard de Feber om de andere kant van het economische nieuws te belichten. Veel van het nieuws omtrent de economie en de crisis dat wordt gepubliceerd door de gevestigde media is totaal niet gebaseerd op de huidige werkelijkheid. Mensen beginnen wakker te worden uit de droom dat de economie altijd maar door kan groeien. De gemiddelde burger wordt steeds slimmer en gaat zelf op onderzoek uit.
Goudportal.nl heeft een unieke samenstelling van nieuws voor u geselecteerd, zodat u altijd op de hoogte bent van wat er speelt in de wereld. Op Goudportal.nl staan dagelijks nieuwe headlines over de economie, goud, cryptocurrencies en nog tal van andere onderwerpen. U kunt zelf bepalen welke onderwerpen u als nieuws wenst te zien op Goudportal.nl. U kunt de rubrieken zelf in of uitschakelen en zo het nieuws te personaliseren.
Heeft u zelf interessant nieuws dat u wilt delen? Tip de redactie en stuur een e-mail naar [email protected].
Bedankt voor uw bericht. Wij gaan er zo snel mogelijk mee aan de slag! U kunt het venster nu sluiten.
Goudportal.nl