Goud is goed in ongewisse tijden. Centrale banken kopen het vooral als het economisch klimaat onzeker is. Er gaan stemmen op dat leden van de EUROzone maar hun goudvoorraden moeten aanspreken als onderpand voor hun staatsschulden en om de rente op uitgifte van staatsobligaties laag te houden.
Lees verder op welingelichtekringen.nlDe afgelopen 12 maanden is het totale bezit van de Nederlandse pensioenfondsen gestegen van 838 naar een nieuw record van 981 miljard EURO. Goed nieuws: de fondsen hebben nu meer bezit dan pensioenverplichtingen, kort door de bocht: er is geld over.
De stijging van de totale activa van de gezamenlijk Nederlandse bedrijfstak en -ondernemings pensioenfondsen komt doordat de ingelegde pensioenpremies de pensioenuitkeringen (nog) overtreffen. Ook draaien de pensioenfondsen rendementen van meer dan 10% door beleggingsbeleid.
Lees verder op RT[z]De EUROpese Commissie heeft tijdelijke goedkeuring verleend aan een openbare kapitaalinjectie van 3,9 miljard EURO in de Italiaanse bank Monte dei Paschi di Siena. In ruil eist de Commissie binnen zes maanden een herstructureringsplan voor de oudste bank ter wereld.
Lees verder op HLN.beDe verpaupering van EUROpa, Unilever heeft strategieën aangepast
De verpaupering van EUROpa, Unilever heeft strategieën aangepast
De Spanjaarden bijvoorbeeld, spenderen 17 EURO minder per boodschappenronde. En Zijderveld zegt dat Unilever de producten toch echt niet voor minder kan verkopen. En dat terwijl flessen shampoo in Indonesië voor 2 tot 3 cent per fles verkocht worden, en Unilever er nog steeds aan verdient.
Wanneer Unilever naar EUROpa kijkt, en dan met name Zuid EUROpa, heeft de multinational de kredietcrisis van een tijdelijke gebeurtenis, zien omslaan naar een langdurige. En derhalve heeft Unilever zijn strategieën moeten aanpassen. Dus in Spanje wordt afwasmiddel nu in grotere verpakkingen verkocht. In Griekenland, wordt aardappelpuree en mayonaise in kleinere verpakking verkocht. In Engeland, gebeurt hetzelfde. In Italië wordt yoghurt niet langer verkocht in multipacks, maar in enkele verpakkingen. Mensen hebben geen geld meer. En de aanpassingen zijn succesvol. Unilever moest wel. Sinds Unilever met de aanpassingen begonnen is in 2011, stagneert de verkoop niet langer.
Lees verder op wordpress.comIn Zweden onderzoekt een Zweeds statistisch bureau, twee keer per jaar, hoe zich de mening van de burgers ten opzichte van de EURO ontwikkeld heeft. De resultaten van het onderzoek van november zijn pas onlangs bekend gemaakt: maar liefst 82.3% stemt tegen de EURO, 9.6% zou de EURO overwegen, 8% weet het niet. De impopulariteit van de EURO heeft een record bereikt. Het verschil met de stemmen in mei 2012 is enorm: toen stemde nog 52% tegen, 11% wist het niet en 37% was voor.
Lees verder op wordpress.comBedankt voor je aanmelding.
Vanaf heden ontvang je dagelijks de meest opmerkelijke headlines van de dag.
Je kunt het venster nu sluiten.
Goudportal.nl
Goudportal.nl is in 2009 opgericht door Richard de Feber om de andere kant van het economische nieuws te belichten. Veel van het nieuws omtrent de economie en de crisis dat wordt gepubliceerd door de gevestigde media is totaal niet gebaseerd op de huidige werkelijkheid. Mensen beginnen wakker te worden uit de droom dat de economie altijd maar door kan groeien. De gemiddelde burger wordt steeds slimmer en gaat zelf op onderzoek uit.
Goudportal.nl heeft een unieke samenstelling van nieuws voor u geselecteerd, zodat u altijd op de hoogte bent van wat er speelt in de wereld. Op Goudportal.nl staan dagelijks nieuwe headlines over de economie, goud, cryptocurrencies en nog tal van andere onderwerpen. U kunt zelf bepalen welke onderwerpen u als nieuws wenst te zien op Goudportal.nl. U kunt de rubrieken zelf in of uitschakelen en zo het nieuws te personaliseren.
Heeft u zelf interessant nieuws dat u wilt delen? Tip de redactie en stuur een e-mail naar [email protected].
Bedankt voor uw bericht. Wij gaan er zo snel mogelijk mee aan de slag! U kunt het venster nu sluiten.
Goudportal.nl